vineri, 25 octombrie 2013

Router Wireless ZTE H218N de la RDS

           De ceva vreme a introdus RDS routere wireless ZTE H218N pentru abonatii casnici, iar pentru ca routerul pe care l-am avut timp de 5 ani (SMC WBR14S-N2 300mbs draft n) incepea sa dea semne de oboseala am decis sa incerc routerul celor de la RDS.
           Pe internet am gasit foarte putine informatii referitoare la aceste routere, iar multe dintre acestea erau contradictorii, dar am fost placut surprins in momentul in care am incercat routerul. Sa incepem cu specificatiile acestuia:
- WAN - doar acces PPOE (firmware-ul si routerul vin branduite DIGI)
- Wi-Fi - banda de 2.4GHz, chip Broadcom 5357 la 500MHz (cel putin asa sustin producatorii routerului, pe internet am gasit ca aceste chip-uri sunt la 300MHz), IEEE 802.1 b/g/n, WEP 64/128 bits, WPS, WPA/WPA2, maxim 4 sesiuni SSID
- port USB - file sharing, printing server, backup USB
-  IPv4/IPv6 Dual Stack, NAT/PAT, ALG, Port mapping, DMZ, Virtual server, UPnP IGD with NAT traversal capability, Static routing/ dynamic routing, Dynamic DNS relay, DHCP server/client, IGMP v1/v2 snooping in bridge mode, SNTP
- remote management pentru router prin TR-069, pe care cei de la RDS spun ca il folosesc pentru asistenta in caz ca exista probleme
- 1 port RJ 45 WAN
- 4 porturi RJ 45 LAN
- 2 porturi RJ 11 pentru VoIP  FXS
- 1 port USB 2.0 pe lateral
- butoane: power, reset, emitator wlan on/off, WPS
              Sa o luam de la inceput: odata inchiriat (3RON/luna) sau cumparat (125 RON), routerul vechi nu a mai functionat (probabil au filtrare MAC pe adresa de instalare, chiar daca routerul SMC are posibilitatea de clonare MAC nu a avut timp sa ma joc sa vad daca asa este). Dupa ce am instalat routerul, accesand pagina acestuia din browser (standard 192.168.1.1 username: user, parola: user) esti rugat  sa introduci user-ul si parola de la RDSlink, apoi sa setezi datele referitoare la numele retelei wireless si parola acesteia, iar din acest moment routerul este functional.
             Desi pare putin spartana interfata, unele optiuni specificate in manual nefiind prezente in meniu, pentru utilizatorul casnic sunt mai mult decat suficiente. Portul USB este functional, recunoaste hard-disk extern, stickuri usb, iar acestea pot fi accesate cel mai simplu (cel putin atat am descoperit eu) prin activarea serverului SAMBA din meniul application iar apoi tastand \\192.168.1.1 (sau noua adresa de gateway in cazul in care ati modificat-o) in file explorer. Viteza de transfer nu este foarte mare aprox 800KB/s, la un HDD extern pe USB 3.0. Teoretic routerul poate fi folosit si ca printing server in momentul in care este conectata o imprimanta la portul USB al acestuia, dar nu am avut inca ocazia sa incerc si aceasta functionalitate.
            O alta optiune este port-forwarding care are si o optiune de mapare a acestora in functie de MAC-ul calculatorului, si nu de adresa de IP, o functie care nu era prezenta pe routerul SMC, si este binevenita, nemaifiind nevoie de folosirea de ip-uri statice.
            Setarile pentru wireless LAN care sunt prezente din fabrica sunt suficiente, dar va recomand sa schimbati Channel din AUTO in unul din cele 11 canale, cat si sa setati Band Width la 40MHz, ceea ce ar trebui sa duca la viteze de transfer mult mai mari. Wireless LAN beneficiaza si de optiunea de filtrare MAC pentru accesul la router, cat si de o optiune de programare a orelor intre care emitatorul wireless sa fie activ (in cazul in care routerul nu poate accesa serverul de internet pentru setarea orei reteaua wireless va fi automat activata). De asemenea poate fi setata puterea de emisie a retelei wireless intre 20% si 100%, in trepte de 20%.
             In transferurile pe torrente pentru teste am obtinut viteze de download de 8MB/s pe wireless LAN și de 10 MB/s  pe LAN, mult mai bune decat routerul meu vechi, la care pe wireless LAN download-ul era de maxim 4.5MB/s.
              Dupa primele impresii este un router decent, iar pretul acestuia este, in opinia mea, acceptabil (atat in chirie cat si pentru cumparare).

Mai jos puteti vedea cateva screen-shoturi cu interfata de setare a routerului.






8 comentarii:

  1. Salut! am achizitionat si eu azi un router wireless ZTE H218N. intrebarea mea catre tine este urmatoarea: daca bag cablul de retea in laptop fara router (deci pe direct) trag de pe torrent si cu 10,11 Mega/s, in schimb cu routerul wireless trag cu 1.9M/s. mi se pare putin totusi, adica diferenta cam mare, nu?
    mentionez ca am facut test si pe speedtest.net si valorile sunt urmatoarele:
    download speed:23.43Mbps si Upload speed:20.78Mbps
    ce anume (setari) ar trebui sa fac sa-mi creasca viteza de download prin acest tip de router! mentionez ca am setat toate valorile precum ai tu in print screen-uri. cum ajungi tu sa tragi prin wireless de pe torente cu 8 mega? multam!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, spune-mi te rog la ce viteza ti se conecteaza pe wireless? Eu a trebuit sa imi fac niste update-uri la driverul pentru placa de retea (Atheros AR9285 max. 150mbs) pentru ca sa ajunga sa se conecteze efectiv la 150mbs, altfel ramane la maxim 65mbs, cu ultimul driver de pe site-ul producatorului de laptop (unde gaseai un driver de prin 2011). Incearca urmatorul lucru deschide o fereastra de command prompt, scrie netsh wlan show networks mode=bssid si vezi care canal este mai liber, ar fi mai bine sa fie unul dintre 1,6,11, si schimba canalul din router. Ar trebui sa ai rezultate mai bune.

      Ștergere
    2. Sal! scuze pentru intarziere! acolo la speed pe wireless scrie 54Mbps, iar restul detaiilor le ai mai sus in primul meu mesaj trimis. as fi recunoscator daca m-ai ajuta sa rezolv aceasta problema eu nepricepandu-ma la partea tehnica in ceea ce priveste IT. adauga-ma in lista de mess sa vb acolo, eventual sa intri tu cu team viewer la mine sa faci ce trebuie. id: florin_romario multumesc mult si te astept!

      Ștergere
    3. Sal! Momentan nu sunt in tara si am acces destul de limitat la internet. Saptamana viitoare cred ca o sa pot sa intru sa discutam mai mult, sa vedem cam ce am putea rezolva. O seara frumoasa

      Ștergere
  2. stii cum pot accesa Stikul sau HDD extern conectat la router prin portul USB?

    RăspundețiȘtergere
  3. stii cum pot accesa Stikul sau HDD extern conectat la router prin portul USB?

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ziua,

    Am un router de la rds, model ZTE H298N.

    In respectivul router am o camera video IP de la Hikvision. Am facut port forward pe router si pot vedea camera video si din afara retelei.

    Intrebare: am un hdd extern seagate de 500 gb. Daca il bag in portul de usb, ce setari trebuie sa fac la router pentru a face storage de la camera video ?

    Multumesc anticipat de raspus.
    Emilian

    RăspundețiȘtergere